Hos Instore Supplies AB är det du som kund som står i fokus, därför väljer du på vilket/vilka sätt som du vill beställa; via internetbutiken, e-post, telefon, fax eller genom att din kontaktperson hos oss kontaktar er enligt ett uppgjort "schema" som passar dig och din verksamhet bäst.
Välkommen att höra av er till oss på 0372 - 157 50 eller info@instore24.se.
Priser
Alla priser är i SEK exklusive moms. I våra priser ingår eventuella REPA-avgifter.
Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas i internetbutiken innan du som kund bekräftar köpet.
Leveranstider
Artiklar med:
Grön symbol är Lagervara och skickas normalt samma dag vid beställning före kl. 15:00.
Blå symbol är Beställningsvara och sänds inom 2-7 dagar.
Röd symbol innebär att varan är slut i lager och sänds iväg snarast efter att den inkommit igen, vanligtvis inom 2-5 dagar.
Leveransvillkor
Leverans sker normalt med DHL MILJÖFRAKT för att säkerställa en hög leveranssäkerhet och minskad miljöpåverkan.
Vi levererar fraktfritt, gäller ej Emballageprodukter, vid beställning över 3000kr, orderbelopp därunder debiteras enligt frakttabell.
Leverans sker utan avisering och köparen ansvarar för att leverans kan ske till företagets lastbrygga/godsmottagning i markplan, vardagar mellan 07:00-17:00.
Telefonavisering, inbärning och andra tjänster kan beställas mot debitering enligt DHL's prislista.
Ev. extra utkörning orsakad av köparen debiteras. Alla transporter sker på köparens risk.
Transportskada
Om någon vara saknas eller har en synligt skada, måste det anmälas direkt till transportbolaget vid mottagandet och noteras på fraktsedel eller liknande. Dolda skador måste anmälas till Instore Supplies AB inom 10 arbetsdagar.
Betalning
Fakturabetalning med 20 dagars betalningsvillkor efter sedvanlig kreditprövning.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Varorna förblir Instore Supplies AB egendom till dess att full likvid erlagts.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på 0372 - 157 50 för vidare instruktioner.
Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 10 arbetsdagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står Instore AB för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten.
Ångerrätt
Vi erbjuder full returrätt i 30 dagar på samtliga lagervaror (grön symbol). Vid retur måste varan returneras i oanvänt skick och originalförpackning. Vid retur efter 31-90 dagar görs ett avdrag om 15% på varans ursprungliga pris för att täcka uppkomna kostnader i form av ompackning, nytt emballage och administration.
Kontakta oss på info@instore24.se för registrering och instruktioner.
Du som kund står själv för returfrakten. Retur med mottagarfrakt, postförskott eller efterkrav avvisas och returneras.
Kreditering av kundens konto sker så snart varan inkommit och besiktigats. Utgående lagervaror omfattas ej av returrätt.
Force Majeure
Instore Supplies AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Ansvarsbegränsning
Instore Supplies AB ansvarar inte för s.k. indirekta skador såsom inkomstbortfall eller andra fördyrande kostnader.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.
//Instore Supplies AB
|